Tři knihy, které má úspěšný copywriter v knihovně
Hodně lidí se ptá, jak se stát copywriterem. Jednoduchou radou je samozřejmě studium PR a marketingu. Právě copywriting je ale specifickým řemeslem, ke kterému nestačí jen titul. Člověk musí mít alespoň minimální tal pro psaní textů a stylistiku jazyka a notnou dávku kreativity.
Copywriting je nedílnou součástí online marketingu a webové analýzy, díky které nemá například e-shop nouzi o klienty. Ačkoli tvorba perfektních textů se nedá jen tak lehce naučit, pár rad přece jenom existuje. A ty většinou pocházejí od těch nejlepších v oboru.
365 copytriků Michaely Mužíkové
Nejlépe se učí z konkrétních příkladů. Copywriterka Michaela Mužíková rozdělila svoji knihu do tematických okruhů, ve kterých najdete nespočet principů a pravidel. Jak psát chytlavé nejen titulky, ale i letáky, emaily nebo popisky vysvětluje autorka ve čtrnácti kapitolách. Jeden trik na jeden den.
Web ostrý jako břitva
Jan Řezáč není ostrý pouze svým příjmením, ale i přístupem ke špatně zpracovaným webům. Během své dlouholeté praxe v oboru webdesignu se s takovými případy potkal nesčetněkrát. Proto sepsal tuto knihu o metodách a pravidlech tvorby a spravování webů.
Stephen King: O psaní
Už samotné jméno slavného spisovatele vzbuzuje důvěru v každou radu ohledně psaní. Jednoduchý název rozhodně dostatečně nezastupuje bohatý obsah. Kniha se netýká reklamních textů, ale psaní jako takového. V jeho přirozenosti a jednoduchosti. Pro Kinga je zásadní zanechat stopu v životě čtenáře. A to je mantra, která by neměla být cizí ani copywriterům.
Díky psaní reklamních textů se naučíte, jak sešroubovat vodovodní baterii, proč pít houbu kombuchu, nebo jaká půjčka a hypotéka je nová na trhu. A abyste každé téma, které vám kdy přijde pod ruku, s nadhledem a humorem pojali a dostali do povědomí klientů, musíte číst. Na jedné straně beletrii, na straně druhé příspěvky na Twitteru od novinářů nebo copywriterů. A uvidíte, kolik neotřelých slovních hříček se na sociální síti naučíte.